SmileySims

Alla inlägg under september 2013

Av Smiley - 30 september 2013 21:04

Hej!

Eftersom många bloggar, både simsbloggar och andra, har börjat med höstdesigner så tänkte jag att även denna blogg skulle få en höstigare känsla! Så jag ändrade helt enkelt färgerna på den gamla headern och designen. Själv tycker jag att det blev ganska bra, man får en glad känsla av orange enligt mig :)


Före & Efter:

     


Vad tycker du om den nya färgen? Svara i kommentarerna :)

Hejdå!

Av Smiley - 30 september 2013 17:17

Hej!

 

Jag såg att det var rea på både Årstider och I Rampljuset på cdon så jag passade på att beställa dem eftersom jag inte har något utav dem. De kostade 49 kr per spel(!)


Det var 87% rea på Årstider och 75% på I Rampljuset tror jag. Så spänd över att få testa alla årstider och festivaler! Gällande I Rampljuset är jag mest glad över staden som kommer med eftersom kändisskap o.s.v redan fanns i kvällsnöjen och jag förväntar mig inte så stor skillnad förutom att det är artister istället för band. Tänkte att det var lika bra att köpa det iallafall när det ändå var så billigt. 


Här är lite bilder från spelen, bilderna kommer från the sims hemsida.


Årstider:

   



I Rampljuset:

 



Jag uppskattar om ni berättar vad ni tycker o spelen i kommentarerna om du har något utav dem så att jag vet vad jag ska förvänta mig! De kommer antagligen på onsdag eller torsdag! so exited!!!

Hejdå!

Av Smiley - 30 september 2013 17:11

Fråga: Sunset Valley eller Bridgeport?


Jag föredrar Sunset Valley det beror på att simmarna som bor där känner man till lite mer än de i Bridgeport eftersom man har haft Sunset Valley längre. Det är kul att se hur familjerna utvecklas där.


 

Av Smiley - 29 september 2013 14:15

Hej!

Ville bara skriva ett snabbt försenat inlägg om att bloggen blev 1 månad i torsdags! Sedan dess har bloggen haft över 1100 sidvisningar och ca 4 unika besökere varje dag i genomsnitt! 



 

Eftersom jag inte hade några ideer på bild till detta inlägg så  jag tänkte passa på att fråga, har ni märkt att när man fiskar i sims så ser det ut som om fisken biter simmen i fingret när de tar den xD Detta får en rolig effekt när simmen fiskar pirayor :D Förlåt för det röda ljuset på bilden, simmen som fångade pirayan var en älva som hade en aura.


Hejdå!

Av Smiley - 29 september 2013 10:53

Men hur svårt kan det vara att hålla koll på dessa dagar xD 


Dag 20:


Fråga: Kina eller Frankrike?


Kina! helt klart. Det beror på att många saker, bland annat att de äter med pinnar, fin arkitektur, välbyggd stad, utseendet på simmarna där, men framför allt KAMPSPORT! Lyckokaksmaskinen är såklart ett stort plus också xD Nackdelen som finns med alla länder är dock resetiden.

    



Dag 21:

 

Fråga: Spela i generationer eller spela med en familj och sedan fortsätta på en annan?


Spela med en familj och sedan fortsätta på en annan! Annars känns det som om man följer samma mönster generation efter generation... 

Av Smiley - 26 september 2013 19:01

Var lat igen...


Dag 18:


Fråga: Vilken färdighet tycker du mest om?


Hmm, har inget favorit men de som jag tycker om mest tillfälligt är nog alkemi och konst.




Dag 19:


Fråga: Ful sim med bra egenskaper eller snygg sim med dåliga egenskaper?

 

Snygg sim med dåliga egenskaper, för att det inte är kul att spela med perfekta egenskaper.

Av Smiley - 24 september 2013 22:15

Fråga: Ladda ner simmar eller skapa egna?


Skapa egna! Väldigt kul att kunna anpassa och klä sina simmar i vad man vill. Vissa gånger känner man för att bara spela direkt, så då är nedladdade simmar ganska bra men over all gillar jag att skapa egna simmar mer.


 

Av Smiley - 23 september 2013 18:10

Fråga: Ta bilder eller filma?

 

Ta bilder!


 

Det är meningen att det ska se ut som om hon slappar i turkost vatten xD.

Presentation


Jag är en simsgalen norrlänning på 13 år som gillar att vara med mina katter och att spela sims såklart!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Simsbloggar som jag läser

Arkiv

Not from Sweden?

Mina spel

               

   

©

Alla bilder är skärmdumpar tagna och redigerade av mig om inget annat anges. All text har jag också skrivit själv om inget annat anges.

 

The sims är ett varumärke som ägs av Electronic Arts Inc.


Skapa flashcards