SmileySims

Alla inlägg under september 2013

Av Smiley - 22 september 2013 14:00

Fråga: Vilken livslång önskan: Superpopulär eller hjärtekrossare?

 

Superpopulär!

 

Min sim pluggar med sin kompis i cafet på universitetet.

Av Smiley - 21 september 2013 13:25

Fråga: Vilken egenskap använder du mest?


Hmm, svår fråga, men det är nog delat mellan konstnärlig, virutios, oturlig och vegeterian xD På djur använder jag mest jägare och icke destruktiv (eftersom det är dyrt att hela tiden behöva ersätta soffor m.m)



 

Eftersom jag åter igen saknar bild till inlägget så kommer här en vacker bild av Sunset Valley's strand.

Av Smiley - 20 september 2013 14:50

Fråga: CC eller CC-free?


CC, jag har ju inga prylpaket och inte heller alla expansionspaket, så utan CC har jag inte så mycket saker som är fina. Sakerna som kom med i Universitetsliv är dock väldigt fina.


 

Detta är en bild på en sim som jag gjorde med bara innehåll från grundspetet och universitetsliv.

 


Vad tycker du? CC eller CC-free? Kommentera!

Av Smiley - 19 september 2013 17:55

Hej!

Jag tänkte tipsa er om ett fint hår för tjejsimmar som är småbarn, barn, ungdom eller vuxen!

Det är gjort av skysims och jag tycker det är väldigt bra eftersom det finns till småbarn också! Man måste ladda hem dem ett och ett (för olika åldrar), så om man vill ha alla tre måste man ladda ned alla tre. 


 

Bilden kommer från nedladdningshemsidan.


Du hittar setet med alla tre håren här.

Hejdå!

Av Smiley - 19 september 2013 17:40

Fråga: Den fulaste simmen du har gjort?

 

Jodu, har gjort många fula simmar men jag vet nog en som slår alla xD...

 

 

 

Fråga inte... xD Hade VÄLDIGT tråkigt den dagen... (han är en varulv, därav kroppshåret xD)

Han har inga kläder på sig eftersom detta var en screenshot tagen av misstag när han skapades.

Av Smiley - 18 september 2013 16:03

Fråga: Fusk eller mods

 

Jag förstår inte riktigt denna fråga med jag tolkar den som "fusk V.S mods" så jag hoppas att det är rätt.

Jag inte vill installera mods på min dator för det är inte en jättabra dator, och jag vet inte om den klarar det. Så jag måste svara fusk!


Av Smiley - 17 september 2013 15:51

Fråga: Det värsta prylpaketet och varför


Har inga prylpaket xD...


extremt tråkigt inlägg igen xD

Av Smiley - 16 september 2013 16:37

Hej!

Jag tycker att de dolda egenskaperna i The sims 3 är ganska intressanta så jag bestämde mig för att göra ett inlägg om dem!


Jag vet inte om de som finns i detta inlägg är alla, men jag fick nog med de flesta iallafall.

Av de i detta inlägg så är det enda expansionspaket som det kommer dolda egenskaper i är Destination världen, resten utav de dolda egenskaperna kommer ifrån grundspelet.


Grundspel:



 

Immun mot eld

Om din sim får barn med en NPC brandman (inte de i drömjobb) så kan barnet få denna dolda egenskap. Simmar med denna dolda egenskap dör inte av eld. 


 

Kan arrestera tjuv

Om din sim får barn med en sim i poliskarriären eller en NPC polis så kan barnet få denna egenskap. Simmar med denna egenskap kan ta fast inbrottstjuvar som kommer till hemmet.



 
Kan göra honnör

Om din sim jobbar i militärkarriären eller får barn med en som jobbar där så kan barnet få denna egenskap (Jag tror att simmar som har gått på militärskolan också har denna egenskap). Simmar med denna egenskap kan göra honnär åt andra simmar.



 
Pyroman

Om din sim får barn med en NPC brandman så kan barnet få denna egenskap. Simmar med denna egenskap kan tända eld på saker utan att de förstörs och förvandla vilken frukt som helst till en eldfrukt. Dessa simmar kan dessutom överleva 3 timmar i elden, vanliga simmar kan bara överleva 1 timme.



 
Pizzauppskattare

Barn till NPC pizzabudet kan få denna egenskap. Simmar med denna egenskap får humöreffekten Fantastisk Måltid när den äter pizza.



 
Rockare

Barn till simmar i musikkarriären kan få denna egenskap. Jag är inte säker på vad den gör. Det står bara att de har "en känsla för rock".



 
Stökar aldrig ner

Hembiträdets barn kan få denna egenskap. Den gör så att simmarna aldrig stökar ner, vilket man hör på namnet.



 
Tjuv

Om din sim får barn med en NPC tjuv så kan barnet få denna egenskap. Simmar med denna egenskap kan välja att smyga istället för att bara springa eller gå.



Destination Världen:



Asiatisk kultur
Kinesiska simmar och deras barn kan ha denna egenskap. Den gör så att simmarna äter med pinnar och så att de ibland kan börja sjunga kinesiska sånger (efter egen erfarenhet sjunger de ofta i dushen xD)



Egyptisk kultur

Egyptiska simmar och deras barn kan ha denna egenskap. Den gör så att simmarna ibland kan börja sjunga kinesiska sånger.


Fransk kultur

Franska simmar och deras barn kan ha denna egenskap. Den gör så att simmarna hälsar genom en puss på varje kind och så att de ibland kan börja sjunga franska sånger.

 

Källa: http://sims.wikia.com/wiki/Hidden_trait



Jag hoppas att ni lärde er något medan ni läste detta inlägg. Kommentera vilken utav de dolda egenskaperna som är din favorit!

Hejdå!

Presentation


Jag är en simsgalen norrlänning på 13 år som gillar att vara med mina katter och att spela sims såklart!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Simsbloggar som jag läser

Arkiv

Not from Sweden?

Mina spel

               

   

©

Alla bilder är skärmdumpar tagna och redigerade av mig om inget annat anges. All text har jag också skrivit själv om inget annat anges.

 

The sims är ett varumärke som ägs av Electronic Arts Inc.


Skapa flashcards