SmileySims

Alla inlägg under september 2013

Av Smiley - 8 september 2013 20:27

Fråga: Vilka spel har du?


Jag har: 

Grundspelet (No shit Sherlock xD)

Destination Världen

Drömjobb

Kvällsnöjen

Leva Livet

Husdjur

Övernaturligt

Universitetsliv

 

               

Jag har alltså inga prylpaket, vilket beror på att jag inte tycker att prylpaket är värt pengarna utan jag sparar hellre mina pengar till expansionspaketen.


30 dagars utmaningen är gjord av Fanta!

Av Smiley - 8 september 2013 20:19

Hej!

Jag hade tänkt göra en 30 dagars utmaning om The Sims! Stort tack till Fanta som har gjort denna utmaning, ni kan hitta hennes inlägg här.

Detta är frågorna:

1. Vilka spel har du?

2. Vilket är ditt bästa expansionspaket och varför?

3. Vad saknar du i spelet? Vad är du missnöjd med och varför?

4. Vilket är ditt bästa prylpaket och varför?

5. Vad är det längsta du har kommit till i generationer?

6. Tjejsimmar eller killsimmar?

7. Det värsta expansionspaketet och varför

8. Bygga hus, inreda ett färdigt hus eller köpa ett helt färdigt som redan är inredat? Varför?

9. Vilken är din favoritsim igenom alla tider och varför?

10. Det värsta prylpaketet och varför

11. Fusk eller mods?

12. Den fulaste simmen du har gjort

13. CC eller CC-free?

14. Vilken egenskap använder du mest?

15. Vilken livslång önskan: Superpopulär eller hjärtekrossare?

16. Ta bilder eller filma?

17. Ladda ner simmar eller skapa egna?

18. Vilken färdighet tycker du mest om?

19. Ful sim med bra egenskaper eller snygg sim med dåliga egenskaper?

20. Kina eller Frankrike?

21. Spela i generationer eller spela med en familj och sedan fortsätta på en annan?

22. Sunset Valley eller Bridgeport?

23. Om du var en sim, vilka egenskaper hade du haft då?

24. Familjen Spökh eller familjen Markövertag?

25. Vilket är ditt favoritspöke/sätt att dö på och varför?

26. Vilken är din favorit bland de mytologiska varelserna (såsom vampyr, enhörning etc)?

27. Vilken låt på simliska är din favorit?

28. Vilken är den tråkigaste färdigheten?

29. Finns det någon egenskap du aldrig har använt? Varför har du aldrig använt den?

30. Vilken NPC är din favorit?


Jag kommer att börja med den direkt och förhoppningsvis kunna svara på en fråga per dag. Kan hända att frågan blir någon dag försenad xD

Hejdå!

Av Smiley - 8 september 2013 18:59

Hej!

Har nu spelat lite och jag tänkte dela med mig av några bilder från spelet, eftersom Universitetsliv inte är så nytt så kanske de flesta redan vet allt om det, men jag lägger upp bilder iallafall xD


Jag gjorde en sim att testa spelet med och jag blev faktiskt ganska nöjd med henne, så här ser hon ut.

 

Hon heter Carly :) Vad tycker ni?



Här kommer iallafall lite bilder från Universitetsliv:

                   

Klicka på bilderna för att få se dem i större format.


Det var allt för detta inlägget, glöm inte att kommentera vad du tyckte!

Hejdå!


Av Smiley - 7 september 2013 16:55

ÄNTLIGEN!


 

Nu har jag äntligen fått Universitetsliv! så glad just nu! (Jag är en utav de människorna som inte köper spelen direkt när de kommit ut utan väntar tills de blir billigare)

Nu ska jag testspela det för första gången! Har längtat så mycket xD

Hejdå!

Av Smiley - 7 september 2013 10:03

Har nu fixat en "Introbild" för min PGC :D

______________________________________________________________________________________


 

Nellie håller på att lära sig saker för fullt.



 

Medan Lily passar på att leka den korta tid hon har innan skolterminen börjar.



 

Nu är även Nellie ett barn!



 

Lily jobbar på i skolan, det första hon gör när hon kommer hem från skolan är läxorna. 



 

Nu är det även dags för Valeria och Buck att gifta sig! De väljer att inte ha någon svensexa eller möhippa, och istället gifta sig direkt.



 

Lily och Nellie är brudtärnor.

PGC
Av Smiley - 6 september 2013 19:56

Hej!

Nu kommer en till del av PGC! Hoppas att ni gillar den


______________________________________________________________________________________


   

Lily har lärt sig att gå på pottan, att gå, att prata och att leka med klossar nu. Mamma Valeria lär henne det mesta eftersom Buck jobbar hela dagarna.



 

Nu är det dags för Valeria att föda igen, denna gången gör hon det hemma istället för på sjukhuset. Buck sover igenom allting xD



 

Det blev en tjej denna gång också, hennes namn blir Nellie. 



 

Nu är Lily ett barn också, så här ser hon ut nu. Hon ser fram emot att börja skolan, fast hon är lite nervös också.



 

Sedan var det dags för Nellie att bli småbarn också, Och hon får rätt hårfärg OCH ögonfärg!!! 


______________________________________________________________________________________


Haha, har aldrig varit med om rätt hår- och ögonfärg så tidigt i en PGC förut, fast då lär jag väl ha otur i nästa generation istället xD Detta vart ett ganska kort men ändå händelserikt avsnitt. Kom ihåg att kommentera vad du tyckte!

Hejdå!


PGC
Av Smiley - 5 september 2013 17:24

Hej!

Jag har äntligen bestämt mig för att jag vill prova att göra en PGC! Jag kommer inte att ha så mycket "berättande" text utan det kommer vara mer rakt på sak än andra historier (Eftersom det är en challange, inte en historia egentligen). Hoppas att ni gillar det!

Om ni inte vet vad PGC är så finns det en väldigt bra förklaring här!



Startsim:

 

Namn: Valeria

Egenskaper: Blyg, Bra sinne för humor, Djurälskare, Galen, Gillar inte barn 

Jag valde att inte använda mycket CC på henne eftersom jag ville testa och se hur det blir xD



Gener:

   


        Hårfärg           Ögonfärg


Partner

 

Namn: Buck 

Jobb: Sjukhus-karriär

Skriver inte så mycket om han eftersom han är relativt oviktig i denna challange.



Huset:

   


Detta är huset som Valeria och Buck bor i, klicka på bilderna för att få se dem i större format!


______________________________________________________________________________________

 

Valeria väntar nu sitt första barn! Hon hoppas på att det blir en liten pojke medan Buck inte bryr sig om vilket kön det blir. Båda är såklart väldigt glada!



 

Äntligen! Efter en lång väntan så föds bebisen. Mamma Valeria är glad även fast det inte blev en pojke. Den nyfödda flickan får heta Lily. Man ser bara en bit av pappa Bucks sko på denna bilden (xD), men han är också väldigt glad!



  

 

Efter några dagars blöjbyte och lek så är det dags för Lily att växa upp till ett småbarn! Detta firar de med tårta, de vill inte bjuda in några utanför familjen så det blir bara Valeria och Buck som är där, och Lily förstås!


 

 

Såhär ser Lily ut som småbarn! Hon fick tyvärr varken rätt hårfärg eller ögonfärg, men hon blev ganska söt ändå, eller hur?



En kväll när Lily somnat så går Buck fram till Valerie, samlar mod och...

 

Friar till henne! Självklart säger hon ja!



 

Valeria och Buck väntar nu deras andra barn! Valeria har kvar sin önskan om en liten pojke och denna gången håller Buck med.


______________________________________________________________________________________


Så! Det var allt för detta avsnitt, jag hoppas att ni gillade det! Kommentera gärna vad ni tyckte så att jag vet vad jag kan förbättra, kommer nog upp fler avsnitt ganska snart. 

Hejdå!

PGC
Av Smiley - 3 september 2013 18:13

Hej!


Jag tyckte att bloggens "design" var ganska stökig och skrikig, så jag gjorde en lugnare och enklare design, jag vart ganska nöjd med den faktiskt. Den är inte särskilt komplicerad med det är ju det som är meningen! Kommentera gärna vad ni tycker om den nya designen!


 

Detta är den nya bloggheadern


 

Såhär såg den gamla ut


Så vilken är din favorit? Den nya eller den gamla?

Hejdå! ◕‿◕ <3


Presentation


Jag är en simsgalen norrlänning på 13 år som gillar att vara med mina katter och att spela sims såklart!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Simsbloggar som jag läser

Arkiv

Not from Sweden?

Mina spel

               

   

©

Alla bilder är skärmdumpar tagna och redigerade av mig om inget annat anges. All text har jag också skrivit själv om inget annat anges.

 

The sims är ett varumärke som ägs av Electronic Arts Inc.


Ovido - Quiz & Flashcards